Windows 11 primește un „boost” serios pentru jocuri. Microsoft pregătește cea mai mare optimizare din ultimii ani
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.
Microsoft începe să redeseneze viitorul Windows 11, iar 2026 se conturează ca anul în care sistemul de operare devine mai prietenos ca oricând cu jocurile.
Gigantul american anunță o direcție clară, cu o performanță de top, timpi de răspuns mai buni și funcții gândite special pentru gameri și pentru dispozitivele portabile de gaming. Promisiunea Microsoft nu este doar una de marketing.
Compania spune că Windows trebuie să devină „cel mai bun loc pentru jocuri”, iar echipele sale lucrează la ajustări profunde ale comportamentelor interne ale sistemului, exact acolo unde gamerii simt cel mai des că Windows consumă resurse inutil. Gestionare mai inteligentă a proceselor și FPS mai ridicat Cel mai important pilon al acestei schimbări îl reprezintă modul în care Windows gestionează sarcinile din fundal.
În prezent, chiar și aplicațiile care nu par active pot mânca resurse valoroase, afectând performanța din jocuri.
Noile optimizări introduse prin Xbox Full Screen Experience (FSE) reușesc să reducă încărcarea pe RAM cu până la 9,3% și să ofere o creștere a FPS-ului de aproape 9% în anumite scenarii, un câștig surprinzător de mare pentru o simplă schimbare de comportament la nivel de sistem. Microsoft promite și o eficiență mai bună în consumul de energie, lucru esențial pentru laptopurile de gaming și pentru consolele portabile.
Optimizările de programare a proceselor și ajustările din stiva grafică vin ca o completare firească. Advanced Shader Delivery (ASD), tehnologia care preîncarcă shaderele în timpul descărcării unui joc, se extinde și pe dispozitivele portabile precum ROG Xbox Ally și varianta sa X. Un alt element mult așteptat este Auto Super Resolution, soluția de upscaling AI integrată direct în Windows.
Aceasta poate îmbunătăți claritatea și performanța jocurilor DirectX fără ca dezvoltatorii să implementeze manual suportul.
Funcția va avea o previzualizare publică pe ROG Xbox Ally X la începutul lui 2026, urmând apoi să fie extinsă către mai multe dispozitive.
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.