Despre platformă
Contact
Căutare știri
Aparență

Intră în cont
Înregistrează-te
TOP. Câte miliarde au câștigat Apple, Samsung, Xiaomi din vânzarea de telefoane, după ce prețurile au atins cel mai înalt nivel din istorie
Economie

TOP. Câte miliarde au câștigat Apple, Samsung, Xiaomi din vânzarea de telefoane, după ce prețurile au atins cel mai înalt nivel din istorie

Economica 08.11.2025 15:13 (Preluat: 08.11.2025)
376 vizualizări

Vrei să înțelegi mai bine această știre?

Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.

„Creșterea în valoare (a pieței – n. red.) a continuat să devanseze creșterea volumului, în pofida provocărilor macroeconomice persistente și a tensiunilor comerciale.

Prețul mediu de vânzare (ASP) la nivel global a atins cel mai ridicat nivel din trimestrul al treilea, ajungând la 351 de dolari, impulsionat de premiumizarea susținută în toate regiunile, datorită creșterii numărului de utilizatori maturi care trec la dispozitive mai scumpe.

Ofertele de schimb, finanțarea în creștere și pachetele agresive au redus bariera de upgrade, împingând prețurile medii de vânzare ale smartphone-urilor către un nivel mai ridicat, în special pe piețele emergente”, a comentat analistul senior Shilpi Jain. Cota din venituri pentru fiecare producător din Top 5 Apple a înregistrat cel mai bun trimestru al treilea din istorie în ceea ce privește veniturile (creștere de 6% față de anul precedent), în ciuda unei ușoare scăderi a prețului mediu de vânzare, deoarece creșterea livrărilor (9% față de anul precedent) a compensat impactul prețului mediu de vânzare datorită unei game mai largi de produse.

Seria iPhone 17 are performanțe mai bune decât seria iPhone 16, versiunea de bază având rezultate bune în toate regiunile. iPhone 16e a adăugat și mai multă diversitate portofoliului.

Acest impuls pozitiv este susținut de o creștere puternică pe piețele emergente, o tendință care, conform estimărilor Counterpoint, va continua. Samsung a fost lider de piață în ceea ce privește livrările smartphone-urilor, cu o cotă de 19%, și a înregistrat o creștere a veniturilor de 9% față de anul precedent și o creștere a prețului mediu de vânzare de 3%.

Majorarea prețului mediu de vânzare a fost determinată de lansarea unei game din ce în ce mai largă de produse din segmentul premium.

Analiștii notează că seria Galaxy S25 și cea mai recentă gamă de telefoane pliabile (Z Fold7 și Flip7) continuă să depășească performanțele predecesorilor lor. Xiaomi a ocupat locul al treilea la nivel global în ceea ce privește livrările, cu o cotă de 14%, în urcare cu 2% față de anul precedent.

Cererea mai mare de smartphone-uri din gama medie-premium pe piețele emergente, cum ar fi Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu și Africa (MEA) și America Latină, a compensat pierderile din alte regiuni. OPPO a înregistrat cea mai mare creștere a prețului mediu de vânzare (ASP) dintre primii cinci producători, cu 3,4% față de anul precedent, înregistrând în același timp o creștere a veniturilor de 1%.

Performanța puternică a seriei Reno 14 a contribuit la creșterea volumelor, în timp ce extinderea portofoliului premium a determinat creșterea ASP. vivo a înregistrat cea mai rapidă creștere a veniturilor dintre primele cinci mărci, cu 12% față de anul precedent, determinată de creșterea puternică a livrărilor în regiuni precum India, Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu și Africa. Pentru restul anului, analiștii preconizează că piața globală a smartphone-urilor va înregistra o creștere progresivă a prețului mediu de vânzare și a veniturilor, impulsionată de premiumizarea crescândă și de adoptarea tot mai largă a smartphone-urilor pliabile.

Citește pe Economica

Vrei să înțelegi mai bine această știre?

Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.