
Sfârşitul unei ere: Ultimul nume mare care pleacă
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.
Retail&Agrobusiness Magazinul H&M de la parterul centrului comercial Unirea Bucureşti se închide pe data de 18 iulie, decizie ce marchează finalul unei ere.
Unitatea a fost deschisă acum mai bine de un deceniu, mai exact în martie 2011.
Patru ani mai târziu, magazinul a fost extins, dublându-i-se suprafaţa la peste 4.000 mp.
Acum se închide. „Confirmăm că magazinul din Centrul Comercial Unirea Bucureşti urmează să se închidă pe 18 iulie 2025.
Aceasta este o decizie de business, aliniată cu strategia noastră continuă de optimizare a reţelei de magazine, însă rămânem în continuare dedicaţi pieţei din România şi îi aşteptăm cu drag pe clienţi în toate celelalte magazine”, au răspuns oficialii H&M la solicitarea ZF. Retailerul suedez e de altfel ultimul nume mare din modă care renunţă la spaţiul din „inima” Bucureştiului, după ce anterior şi spaniolii de la Inditex au luat decizii similare pentru brandurile lor.
Juătorii din piaţă spun că decizia marilor retaileri de fashion vine pe fondul scăderii traficului din zonă şi pe fondul schimbării mixului de chiriaşi. Centrul comercial Unirea Shopping Center a ajuns din kilometrul zero al modei autohtone raiul restaurantelor fast-food şi al patiseriilor.
Noodle Pack, Cheese Pasta şi covrigăria Luca sunt doar cele mai recente nume care se adaugă listei ce cuprinde şi KFC, McDonald’s, Chopstix sau Patiseria Megapan. Spre comparaţie, până acum circa un deceniu, la parterul centrului comercial se înghesuiau marii retaileri de modă.
Spre exemplu, Inditex a inaugurat magazinul Zara de la Unirea în mai 2009, fiind prima unitate stradală sub acest brand în România.
Magazinele de la parterul Unirea Shopping Center sunt considerate a fi stradale pentru că intrarea se face de pe bulevard, deşi retailerii sunt chiriaşii centrului comercial. Apoi, spaniolii au continuat să aducă şi alte branduri, respectiv Bershka, Stradivarius şi Pull & Bear.
Lor li s-au alăturat H&M, New Yorker, dar şi retaileri de cosmetice precum Sephora sau Douglas. Pandemia a venit însă să schimbe situaţia.
Reducerea traficului pietonal din zonă, dar şi evoluţia centrului comercial au făcut ca în 2021 să se închidă magazinele Bershka şi Pull&Bear.
Un an mai târziu a urmat Zara.
Apoi a venit rândul Stradivarius.
Acum e momentul închiderii H&M. Magazinul Unirea este controlat de Alexander Adamescu, fiul omului de afaceri Dan Adamescu.
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.