
BYD vinde la fel de multe mașini electrice ca Ford în Europa
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.
Apropo de vânzările de mașini electrice, în luna mai s-au vândut aproape 200.000 de mașini în Europa, ponderea segmentului urcând la 17,4%, cu 3,5 pp peste cea din 2024. Uimitoare sunt însă vânzările BYD, care este relativ nou pe piață (chiar nou-nou în România).
Topu vânzărilor ar fi următorul: Volkswagen: 23.309 unități Skoda: 14.975 unități BMW: 14.859 unități Audi: 13.835 unități TEsla: 13.600 unități Renault: 9.150 unități Kia: 8.771 unități Volvo: 8.751 unități Hyundai: 8.381 unități Mercedes: 8.016 unități Ford: 7.287 unități BYD: 7.111 unități Inclusiv Dacia a vândut 2.040 mașini și este pe locul 23 cu asta. Interesantă performanța BYD, care practic egalează Ford.
Ambele companii au crescut imens YoY, Ford cu 280%, BYD cu 158%, dar mi se pare că atacul BYD pe piețele europene acum începe în forță. Ford are în ofertă patru modele, Mustang Mach-E, Explorer, Capri și noul Puma Gen-E, produs la Craiova.
Pentru binele craiovenilor și al Ford, sper că noul Gen-E să fie un succes pe piață în lunile următoare. Prețul cu siguranță este bun, pe site-ul Ford noul Puma Gen-E începe de la 20.800 € cu tot cu tichetul Rabla Plus și un discount mare de la Ford.
Cu pachetul mediu de dotări și câteva opționale, Puma Gen-E are un preț de listă de 39.000 euro, iar cu tichetul Rabla Plus ajunge pe la 31.000 euro, considerând că programul va fi lansat. Pentru varianta entry-level, însă, mai dă și Ford un discount de 7000 euro, așa că prețul ajunge pe la 22.000 de euro cu tot cu pachet iarnă și pachet confort și asistență șofer.
Mașina are o autonomie oficială de 365 km în această configurație. BYD, pe de altă parte, vine tare cu modele pe mai multe segmente, de la sedanul sport Seal U la SUV-ul Sealion și micuțul Dolphin Surf, care concurează cu Dacia Spring. Am fost prin Iași săptămânile trecute și în noul Mall Moldova era și o expoziție auto.
Aveau acum BYD, Volvo, Ford și alte modele.
Toți vizitatorii se uitau la modelele BYD, în special la Sealion. Va fi o luptă interesantă aici, de urmărit de la lună la lună.
BYD vindea multe mașini și anterior, dacă mă iau după creșterea YoY.
Acum însă intră și pe piețe noi din Europa.
Ford la rândul său vine cu noul Puma electric.
Ambele ar putea trece de 10.000 de unități pe lună, în curând. În alte știri, felicitări Skodei Elroq, al doilea cel mai vândut model electric în Europa, după liderul Tesla Model Y.
Nimeni nu pare să vrea Model 3, care este tocmai pe locul 17. Iată și restul graficelor din raportul JATO.
Clio a detronat Sandero, iar Duster se ține tare pe locul 8.
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.