
Grampet Group lansează trenul Leon, fabricat în România
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.
Economie Leon, primul tren fabricat în România, a fost pus pe șine.
A fost testat pe o distanță de 30.000 de km Joi, 19 iunie, trenul Leon, un automotor DMU (Diesel Multiple Unit), a ajuns în Gara de Nord din București.
Este primul tren de acest tip construit complet în România în ultimii peste 80 de ani.
A fost proiectat și realizat de compania Electroputere VFU Pașcani, parte din GRAMPET Group. Potrivit reprezentanților GRAMPET Group, acest proiect este o realizare foarte importantă, nu doar pentru companie, ci pentru întregul sector feroviar național.
Trenul Leon arată că este posibilă combinarea experienței din trecut cu tehnologia actuală.
Grupul susține că acest proiect dovedește continuitatea tradiției inginerești din România. Și în România se poate „Marcăm un moment important care reprezintă un nou început pentru industria feroviară românească.
Lăsăm oficial terenul Leon, tren fabricat la Pașcani, rezultatul muncii a peste 120 specialiști din fabrica noastră, o echipă care a pus foarte multă pasiunea.
Leon are capacitatea de a ajunge la o viteză de la 120 de km pe oră și este echipat cu două powerpack-uri de 390 kW care contribuie la reducerea emisiilor și la un consum redus de combustibil.
Trenul Leon este construit cu grijă la detalii, eficient tehnologic și un design modern, dar mai ales este construit cu credința că și în România se poate”, a declarat Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group, la evenimentul de inaugurare al trenului. Antreprenorul afirmă faptul că lansarea de joi, 19 iunie, de la Gara de Nord, este mai mult decât o realizare tehnică.
Omul de afaceri spune că trenul Leon este un semn că industria românească nu doar supraviețuiește, ci renaște, inovează și concurează la nivel internațional. Leon, pe șinele din România Trenul a fost testat pe o distanță totală de peste 30.000 de kilometri și are certificare CE, ceea ce înseamnă că poate circula în orice țară din Uniunea Europeană.
Componența sa include trei vagoane, cu o capacitate totală de 145 de locuri – 11 la clasa VIP și 134 la clasa a II-a.
Este dotat cu scaune confortabile, rabatabile și ergonomice, iar designul interior este modern și adaptat cerințelor actuale de confort și siguranță. Pentru un plus de confort, trenul include spații pentru bagaje mari și biciclete, ferestre mari tip panoramic, măsuțe rabatabile, lumini pentru citit, prize de 230V și porturi USB pentru încărcarea dispozitivelor.
De asemenea, este accesibil persoanelor cu mobilitate redusă, având rampe speciale și zone dedicate. Visurile poporului român La evenimentul din 19 iunie a fost prezent și Dumitru Prunariu, primul și singurul cosmonaut român care a zburat în spațiul cosmic.
În 1978, Prunariu a fost selectat în programul Intercosmos și a urmat o pregătire intensă pentru zboruri cosmice în URSS.
Pe 14 mai 1981, alături de colonelul sovietic Leonid Popov, a lansat la bordul navei Soyuz 40 și s-a conectat la stația orbitală Saliut 6.
A petrecut în spațiu 7 zile, 20 de ore și 42 de minute. „Lansarea trenului Leon nu este doar un moment de mândrie pentru industria feroviară românească, ci și un simbol al ambiției, al curajului și al dorinței noastre comune de a atinge noi orizonturi.
Așa cum, cu ani în urmă, am pășit în spațiu, luând cu mine speranțele și visurile poporului român, astăzi văd în Trenul Leon același spirit de pionierat.
La fel cum explorarea spațială a necesitat inovație, muncă în echipă și o viziune clară, acest proiect ambițios al Grampet demonstrează că România poate fi un lider în tehnologie și transport”, a declarat Dumitru Prunariu.
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.