Despre platformă
Contact
Căutare știri
Aparență

Intră în cont
Înregistrează-te
Un Oltcit i-a dat pe spate pe mecanicii unui service din România: „Merge frumos de tot, chiar nu mă așteptam!”
Cultură

Un Oltcit i-a dat pe spate pe mecanicii unui service din România: „Merge frumos de tot, chiar nu mă așteptam!”

Libertatea 05.11.2025 10:14 (Preluat: 05.11.2025)
8 vizualizări

Vrei să înțelegi mai bine această știre?

Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.

Bateria este neobișnuit de mare Vehiculul a fost achiziţionat de unul dintre mecanici, fascinat de farmecul său aparte, rezultat din combinaţia dintre istorie şi inginerie neconvenţională.

El l-a adus la service pentru o verificare amănunţită şi pentru remedierea unor probleme mai evidente. Prima surpriză a fost bateria neobişnuit de mare montată sub capotă, mult peste dimensiunile recomandate iniţial.

De asemenea, prezenţa roţii de rezervă în acelaşi spaţiu face ca motorul să fie abia vizibil într-un colţ al compartimentului. Motorul nu a pornit în exterior, dar s-a pus în funcţiune în atelier după aplicarea unui spray de pornire în admisie. Odată pornit, s-a dovedit a funcţiona destul de bine, având un sunet regulat şi lipsit de zgomote suspecte.

Mecanici au remarcat şi cât de puţin spaţiu există între cureaua de distribuţie şi caroserie — aproximativ un centimetru. Oltcit Club 11 RT, modelul examinat de mecanici Modelul examinat este un Oltcit Club 11 RT, echipat cu un motor boxer răcit cu aer, cu patru cilindri şi o cilindree de 1.129 cm³, care dezvoltă 57 CP şi 79 Nm.

Aceste specificaţii îi permiteau maşinii o viteză maximă de 149 km/h. Mecanici s-au amuzat şi de inscripţia de sub capotă — „A se utiliza numai ulei 15W40” —, un tip de ulei mai vâscos şi mai puţin folosit astăzi. Recomandări Cum și-a clădit preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, un imperiu imobiliar sub umbrela propriilor firme Verificarea a scos la iveală nevoia înlocuirii mai multor elemente ale suspensiei, în special bucşe şi pivoţi. Caroseria prezintă urme minore de rugină, surprinzător de puţine pentru vârsta maşinii. „Problema, până la urmă, la toată lucrarea asta sunt filtrele.

Dar, oricum, merge frumos de tot, chiar nu mă așteptam”, a spus, entuziasmat, unul dintre mecanici. Aceştia au fost, de asemenea, uimiţi de dimensiunile extrem de mici ale amortizoarelor faţă, asemănătoare celor folosite la hayon.

În plus, roata spate dreapta atingea caroseria, o consecinţă a modului în care maşina fusese urcată pe platformă, cârligul troliului trăgând de punctul de tractare al Oltcitului. Examinarea Oltcitului, o adevărată provocare Experienţa s-a dovedit una interesantă pentru mecanicii obişnuiţi cu automobile moderne, Oltcitul fiind o provocare tehnică neobişnuită. Totuşi, dificultăţile nu au lipsit: lipsa documentaţiei detaliate îi obligă adesea să lucreze intuitiv, iar piesele sunt aproape imposibil de găsit, inclusiv cele de consum. Chiar dacă unele componente se potrivesc de la varianta Citroën, nici acestea nu mai sunt disponibile pe scară largă.

Astfel, o reparaţie simplă se poate transforma uşor într-o intervenţie complicată. Oltcit rămâne una dintre cele mai originale şi neobişnuite maşini produse vreodată în România, echipată cu motoare boxer răcite cu aer, în variante cu doi sau patru cilindri, şi o inginerie atipică inspirată de Citroën. Deşi primele serii au fost afectate de numeroase probleme de fiabilitate, soluţiile tehnice ingenioase i-au câştigat totuşi un loc special în inimile pasionaţilor auto.

Citește pe Libertatea

Vrei să înțelegi mai bine această știre?

Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.