Apare o nouă meserie în România, generată de cererea pentru AI. Recrutările deja au început
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.
Acest specialist acționează ca interfață între expertiza umană și rezultatele generate de agenți: orchestrează agenții AI, validează performanța acestora și asigură integrarea corectă.
Echipa GenAI Lab a SoftServe include deja 40 de astfel de profesioniști, iar compania intenționează să dubleze acest număr în următorul an. Compania caută ingineri cu expertiză în AI și în România.
Pentru a aplica la postul de Senior Agentic AI Engineer, candidații trebuie să aibă experiență de peste 6 ani în Python și PyTorch și să dețină, printre altele, competențe avansate în construirea și optimizarea modelelor de IA și cunoștințe aprofundate în domeniul modelelor lingvistice de mari dimensiuni (LLM) și al modelelor de limbaj vizual (VLM), cu experiență practică în aplicarea acestora. Peste 150 de specialiști SoftServe lucrează în prezent la proiecte de implementare AI, formând echipe cross-funcționale axate pe LLMs, agentic engineering și dezvoltare asistată de AI.
În pofida cererii tot mai mari, piața se confruntă cu o lipsă acută de talente înalt calificate, în special în Data Science. Conform unui raport al World Economic Forum, rolurile de specialiști AI vor fi printre cele cu cea mai mare rată de creștere până în 2030. SoftServe implementează deja agenții AI în cadrul proiectelor clienților.
În funcție de proiect, utilizarea acestora poate reduce timpul și costurile de dezvoltare cu 30% până la 70%. „Nu urmărim ca oamenii să folosească AI-ul doar ca pe un alt instrument sau o aplicație.
În schimb, ne dorim o colaborare eficientă între dezvoltatori și colegii lor virtuali — care să permită obținerea unor rezultate fără precedent”, explică Serge Haziiev, Advanced Technologies CTO în cadrul SoftServe. După ce piața s-a concentrat ani la rând pe chatboți și sisteme de tip RAG (retrieval-augmented generation), tendința se mută acum către agenți autonomi și, treptat, către „Physical AI” – sisteme capabile să perceapă și să interacționeze direct cu lumea reală. GenAI Lab creează agenți care automatizează și accelerează procesul de dezvoltare software, precum și agenți specializați pentru sarcini specifice.
Printre aceștia se numără platforme pentru industria farma, asistenți hiper-personalizați pentru cumpărături și asistenți pentru producție.
SoftServe implementează soluțiile sale în orice mediu — de la cloud la servere on-premises ale clienților — folosind tehnologiile NVIDIA, AWS, Google Cloud și Microsoft Azure. În cei peste doi ani de activitate ai GenAI Lab, echipa SoftServe a creat peste 200 de soluții bazate pe inteligență artificială pentru mai mult de o sută de clienți.
Serviciile bazate pe AI au cel mai rapid ritm de creștere din companie, înregistrând un avans anual de 85%.
Cea mai mare cerere este pentru sistemele agentice. Cursurile de AI, în creștere exponențială în România Potrivit lui Serge Haziiev, cele trei competențe-cheie care vor rămâne vitale pe piață sunt expertiza în diverse industrii și procese de afaceri, designul arhitectural al sistemelor informatice și orchestrarea agenților AI. Compania spune că își pregătește activ echipele pentru aceste schimbări: peste 50% dintre angajați, majoritatea din departamentele de livrare, au finalizat deja cursuri de instruire în AI și au dobândit competențele necesare pentru a lucra cu aceste tehnologii. Și în SoftServe România cursurile dedicate AI au prins avânt, iar orele de învățare alocate acestor tehnologii au crescut în trimestrul al treilea din 2025 de 12 ori, față de primul trimestru al anului. În funcție de nivelul de competență, SoftServe oferă mai multe trasee de învățare — de la cursuri de bază la specializări tehnice avansate.
Angajații pot obține, de asemenea, certificări internaționale de la NVIDIA, AWS și Google Cloud Platform sau pot participa la AI hackathons și workshopuri tehnice interne. SoftServe este o companie globală de soluții digitale cu sediul în Austin, Texas.
Fondată în 1993 în Ucraina, colaborează în prezent în peste 2.000 de proiecte cu clienți inclusiv din Fortune 500 din SUA, Europa și regiunea APAC.
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.