(VIDEO) Jurnaliştii britanici au descoperit cu consternare cum arată pe viu un model chinezesc clonat după Land Rover, dar s-au lăsat cuceriţi de el până la urmă
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.
Cândva, era aproape o uzanţă să vedem maşini lansate în China care nu făceau decât se copieze sau chiar să cloneze modele occidentale.
Dar apoi, odată cu marele salt al maşinilor electrice, brusc modelele chinezeşti au cam încetat să mai copieze totul şi au început a pretinde că ele ar fi chiar mai avansate în tehnologii şi design decât cele occidentale.
Ba chiar şi în siguranţă, cu calificative maxime la Euro NCAP luate frecvent.
Dar se pare că noua regulă mai are în continuare excepţii.
Ieri aflam despre un model chinezesc care s-a dezintegrat din punctele de sudură la Euro NCAP.
Iar azi aflăm că în Marea Britanie, care nu e o ţară UE acum, e lansat un model chinezesc pe nume Jaecoo 5, care e clonat după toate modelele Land Rover deodată, în special cele din gama Range Rover. Şi jurnaliştii britanicii de la carwow au descoperit cu consternare cu arată pe viu acesta. În primul rând, e un paradox absolut însuşi faptul că această maşină mai e încă vândută în Marea Britanie, şi că nu există vreo decizie judecătorească, ce i-a interzice vânzarea din cauza proprietăţii intelectuale.
Se pare că Land Rover e ocupat din plin cu atacul său cibernetic şi reluarea producţiei şi nu prea are timp de chinezii care încearcă să-l imite la el acasă. Când jurnalistul a vrut să mute un pic maşina în spate, fără a-şi pune centura de siguranţă, a aflat cu consternare că maşina are un soi de sistem de „siguranţă”, ce nu-i permite eliberarea frânei de mână, care ţine blocată puntea spate.
Însă e posibil să cuplezi marşarierul sau deplasarea înainte oricum, aşa că maşina începe a merge efectiv cu tracţiune faţă şi cu roţile spate blocate.
Incredibil ce sistem „bine gândit”! Când inginerii cu studii proiectează maşini, ei prevăd canale speciale din habitaclu cu valve de depresurizare, ca atunci când închizi uşa, presiunea să fie eliberată prin nişte clapete, de obicei puse în zona barei de protecţie spate.
La acest model chinezesc se pare că ele lipsesc, pentru că atunci când închizi uşa, hayon-ul se mişcă în sus, vrând să se deschidă.
Vrei să înțelegi mai bine această știre?
Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.