Despre platformă
Contact
Căutare știri
Aparență

Intră în cont
Înregistrează-te
(VIDEO) Un Maserati MC20 a readus gloria mărcii italiene, reuşind să învingă un Porsche 911 GT3 RS
Sport

(VIDEO) Un Maserati MC20 a readus gloria mărcii italiene, reuşind să învingă un Porsche 911 GT3 RS

PiataAuto.md 04.07.2025 11:57 (Preluat: 04.07.2025)
12 vizualizări

Vrei să înțelegi mai bine această știre?

Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.

(VIDEO) Un Maserati MC20 a readus gloria mărcii italiene, reuşind să învingă un Porsche 911 GT3 RS 4 Iulie 2025, 14:55 Redacţia PiataAuto.md Maserati are renumele de a face maşini superb de interesante, dar arareori acestea sunt printre cele mai rapide.

Sună frumos, sunt excepţional de plăcute în condus, dar în comparaţii directe nu prea sunt focusate să învingă, mai ales cu start de pe loc.

Totuşi, acum un Maserati MC20 a readus gloria mărcii italiene, reuşind să învingă un Porsche 911 GT3 RS într-o nouă încercare a britanicilor de la carwow. Maserati MC20 e de câţiva ani buni în producţie, chiar dacă e o maşină de nişă, care nu apare foarte des în vizor.

Însă ingineria ei e una formidabilă, cu reţetă clasică de Maserati, care are motor poziţionat median şi tracţiune spate, la fel cum aveau multe alte modele din istoria mărcii. Motorul său e genialul Nettuno, un V6 twin turbo cu blocurile poziţionate la 90 grade, care scoate 630 CP din cei 3,0 litri, o putere pe care germanii, spre exemplu, o scot de obicei din motoare V8, nu din cele cu 6 cilindri. Teoretic, în gama Porsche 911 ar putea să i se potrivească drept concurent versiunea Turbo S cu 650 CP, scoşi dintr-un motor turbo de 6 cilindri, dar de 3.745 cm cubi, însă Turbo S e o maşină cu tracţiune integrală şi ar avea un avantaj nedrept.

Porsche 911 GT3 RS, însă, are tracţiune spate şi un motor de 4.0 litri, aspirat, fără turbină, din care scoate 525 CP. GT3 RS poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde, datorită greutăţii proprii de doar 1.450 kg.

Maserati MC20 cântăreşte doar puţin mai mult — vreo 1.500 kg fără lichide şi circa 1.600 cu lichide.

Iar timpul său de acceleraţie oficial e de 2,9 secunde.

Teoretic, e un pic mai rapid decât Porsche, însă foarte des se întâmplă ca Porsche să poată transpune mai bine puterea pe asfalt şi să-şi învingă concurenţii în viaţa reală chiar şi cu putere mai mică. Dar de această dată n-a fost aşa.

Maserati a învins, şi a făcut-o frumos, acumulând decalaj pe tot parcursul cursei. Şi a pornit foarte ferm, arhitectura cu motor median ajutându-l cu siguranţă. A doua oară, Porsche a avut un start mai bun şi s-a dus niţel în faţă.

Dar Maserati a dezvoltat din nou viteză tot mai mare şi l-a întrecut pe Porsche în decursul celor 400 metri. A urmat o nouă încercare cu şoferii schimbaţi între ei, şi Porsche a câştigat de această dată.

Maserati recupera din decalaj către sfârşitul cursei, dar linia de finiş a venit mai devreme. Următoarea încercare a însemnat un start aproape paralel al ambelor maşini.

Cursa a fost strânsă, dar bolidul italian a tot continuat să se depărteze şi a învins modelul emblematic german.

Aşadar, Maserati MC20 a câştigat reputatul Porsche 911 GT3 RS, şi a făcut-o consistent. În cursa cu start din mişcare relaxată, Porsche a reacţionat mai rapid graţie cutiei şi motorului fără turbine.

Dar Maserati a recuperat rapid şi a învins din nou. Cursa următoare, cu start în regim manual al cutiei, a însemnat un avantaj şi mai mare pentru modelul italian şi o nouă victorie. Singura speranţă pentru Porsche era testul la frânare cât mai scurtă, test pe care l-a şi învins, bineînţeles.

Dar Maserati a ieşit cu glorie din această întâlnire cu modelul german şi a amintit tuturor că marca italiană mai şi în producţie curentă modele cu performanţe fascinante. Vezi totul în video-ul de mai jos. Tweet 0 228 GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)

Citește pe PiataAuto.md

Vrei să înțelegi mai bine această știre?

Folosește comentatorii AI pentru a obține perspective diferite și creează-ți propria interpretare personalizată sau obține o analiză detaliată cu AI.